Yararlı mı? Zararlı mı?

Zeytinyağı diğer yağlar ile bir tutulduğundan kötüleniyor.

Hemen baştan söyleyelim.

Zeytinyağı ham ve işlenmemiş tüketildiğinde yararlıdır.

Pişirmeye kalktığınızda işler değişir. Ben yemeklerde sadece zeytinyağı kullanıyorum demeniz yeterli değil. İyi yönleri ortadan kalkıyor. Onun için ham olarak kullanmak gereklidir.

Öneri olarak günde 20 (1,5 çorba kaşığı) ml zeytinyağı salata ile birlikte tüketmeniz önerilir.

Zeytinyağı ile ilgili erken dönemde etkilerini göstermek için basit bir çalışma yapılmış. Glasgow üniversitesinde 70 orta yaşlı gönüllü 6 hafta günde 2 tatlı kaşığı zeytinyağı tüketmişler; ilk grup ham ikinci grup ise işlenmiş zeytinyağı(önerilmez) kullanmışlar.

3.ve 6.haftada yapılan idrar ölçümlerinde Koroner Arter Hastalığı skorlarında düşüş olmuş.

Krımızı ham yeşil ise işlenmiş zeytinyağı

Bu kısa ve öz çalışma zeytinyağı işlenmiş olsa bile Kalp Damar Hastalıklarının önlenmesinde temeli olduğu Akdeniz Diyeti gibi oldukça etkilidir.

Zeytinyağı içerdiği polifenollar,  doymamış yağ asidleri ve oleik asid ile kronik hastalıklarda (şeker, kalp, kolestrol yüksekliği ve felç) önlenmesinde etkilidir.

Zeytinyağını unutmayınız..

KAYNAK