Kalp Hastalığı ‘’Kalp Damar Hastalıkları’’ denilen en çok görülen ve en çok öldüren hastalıkların içindeki en önemli bir gruptur. Bu grup temelinde damar tıkanıklığı ile gelişen sağlık sorunları yaratır.

Kalp hastalıkları denildiğinde aklınıza gelen ilk şey kalp damarlarında daralma ve tıkanıklık ile ortaya çıkan hastalık grubu olmalıdır.

Diğer damar tıkanıklıkları nerde görülüyorsa bölgeyi besleyen damarların yeterli kan akımı sağlayamaması ile sorunlar çıkar. Kalp damarlarında tıkanıklıklar ile kalp krizi, şah damarında oluşan tıkanıklıklar ile felç ve bacak damarlarında oluşan tıkanıklıklar ile bacak yaralarından uzuv kaybına gidebilecek komplikasyonlar oluşur.

Bahsedilen damar atardamardır. Organları besleyen onlara oksijenlenmiş kan ve besinleri götüren damardır. Atardamara tıp dilinde ‘’arter’’ adı verilir. Organlardan kirli kanı getiren damara da toplardamar ‘’ven’’ adı verilir.

En sık görünen grup budur. Bunun haricinde ‘’ Kalp Kapak Hastalıkları ‘’ ikinci bir grup oluşturur. Üçüncü grup ise kalpten çıkan ana damar aortu ilgilendiren ‘’Anevrizmalar’’ başlığı altında incelenmiştir. Eğer bu konlarda bilgi almak istiyorsanız, bağlantılara tıklayınız.

Kalp Hastalıkları isimleri nedir?

Tarife ve yerleşime  göre Kalp Damar Hastalıkları üç ana gruba ayrılır.

Kalp Damar Tıkanıklıkları (Koroner Arter Hastalığı)

Şah Damarı Tıkanıklıkları (Karotid Arter Hastalığı)

Bacak Damar Tıkanıklıkları (Periferik Arter Hastalığı)

İlginizi çeken konunun yanındaki bağlantılara tıklayarak ilerleyebilirsiniz.

ANAHTAR:

kalp hastalıkları,sağlık,kalp,kalp krizi,kardiyoloji,kalp hastalıkları çeşitleri,kalp hastalıkları nelerdir,kalp hastalıkları nelerdir?,kalp hastalıkları tedavileri, serdar akgün, doktor, prof

CEVAP VER

Please enter your comment!