İskoçya’da 69 yaşındaki bir kadın zor bir el ameliyatından sonra doktorların dikkatini çekiyor. Ne omzunda ne elinde herhangi bir ağrı yakınması olmuyor. Hatta ağrı skorlaması yapmışlar ”0” çıkmış.

Sonradan tıbbi kayıtları çıkartıldığında önemli ameliyatlar ve kaza geçirmesine karşın hiç ağrı yakınması olmadığı saptanmış. Hatta bu ameliyatlardan bir tanesinin kalça ekleminde ilerlemiş artrit nedeni ile yapıldığı. Ameliyat öncesinde ve kalça protezi ameliyatı sonrasında hemen hemen hiç ağrısı olmadığı görülmüş.  Ameliyat sonrasında morfin yapıldığında da şiddetli bulantı ve kusma olmuş. Morfini de hemen kesmişler.

Öyküsünde iki normal doğum yaptığı ve o dönemde de kasılmalar haricinde ağrı hissetmediği öğrenilmiş.

Yakınları da bu şanslı kadının mutfakta çeşitli yerlerini yaktığını ve ancak yakınları tarafından uyarıldığında fark ettiği aktarılmış.

Bu saptamalar üzerine şanslı kadının incelenmesine karar verilmiş. Kendisinin de onayı alınarak. Genetik testlerde dahil olmak üzere bir dizi test planlanmış. Sonuçta FAAH geninde mutasyon (bozulma) olduğu ve bu mutasyonun sonucunda kan Amandamide adlı maddenin yüksek olduğu görülmüş.  Amandamide ağrı, stres ve korkuyu da azalttığı bilinen bir madde.

Yani bu şanslı teyze bu sayede sadece ağrı duymuyor hem de sıkıntılı durumlarda yakınlarının da gözlemlediği şekilde hiç strese girmiyor.

Şanslı kadın özellikle ağrı kesici ilaç üreten firmaların dikkatini çekmiş durumda. Bu gen mutasyonu belki ileride ilaç geliştirilmesinde bir temel olabilir.

Hiç ağrı duymamak güzel bir şey ama ağrı vücudun bir savunma mekanizması bundan tamamen kurtulmak insanlık için çok yaralı olmayabilir.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!