DAMAR TIKANIKLIĞI VE BİTKİSEL TEDAVİ

BİTKİSEL TEDAVİ VE DAMAR TIKANIKLIĞI

Damar tıkanıklığı daha doğrusu Kalp Damar Hastalıkları dünyada en sık öldüren hastalık malesef  bu gerçek ile karşı karşıyayız.

Günümüzde modern tıbbın getirdiği olanaklar ile ilaç tedavisinin dışında balon,  stent ve bypass ameliyatları ön plandadır.

Halen elimizde kanıtlanmış yukarıda aktardığım etkinliği kanıtlanmış tedavilere alternatif elimizde bir yöntem yok. Gelişen araştırma olanakları ile ben binlerce yıllık geçmişi olan ‘’ Geleneksel Tıp ‘’ konusunda peşin fikirli değilim. Modern tıbbın bir üyesi olmak Geleneksel Tıbbı reddetmek anlamına gelmez. Günümüzde ilaçların temelinde bu geçmişten gelen bitkilerden üretilmiş çok sayıda ilaç bulunmaktadır. Aslında doğanın insan için zengin bir kaynak olduğunu biliyoruz. İnsan için her şey doğa da var. İnsan kendini nasıl hasta ediyorsa doğanın yardımı ile de iyileştirebilir. Bu bağlamda Bitkisel Tedaviyi bem tamalayıcı bir tedavi oalrak görüyorum.

rnrn

Son yıllarda ortaya çıkan vitamin ve takviye ilaçlar konusunda şüphelerim var. Doğada bulunan maddeleri neden hap olarak alıyoruz. Onu anlamış değilim. Farklı ve bulunmayan bir maddenin alınması olabilir ama bu tip örnekler oldukça az.

Ben özellikle ‘’ Bitkisel Tedavileri ‘’ araştırıp bunların bilimsel yayınlarını takip ederek derlediğim bilgileri paylaşıyorum. Bu konuda hastalara faydalı olabilecek yeni yöntemleri de kullanmak ve araştırmak istiyorum.

rnrn

Bu istek ve ihtiyaç nerden geliyor? Amerika’da yapılan bir çalışmada Sağlık çalışanlarının yaklaşık % 60’ının bir şekilde vitamin ve besin desteği kullandıkları görülmüş. Bu bir eğilim ve şu anda bu eğilim bitkisel tedavi kullanma yönünde evriliyor.

Bu istek neden kaynaklanıyor? İnsanlar daha doğal beslenme yanında doğal tedavi yöntemlerine ilgi duyuyorlar. Modern tıbbın gelişimi ve tedavi seçeneklerinin ardından neden böyle bir konu gündemde? Tedavi seçenekleri arttıkça faklı hasta grupları oluşuyor. Benim alanım olan Kalp Damar Hastalıkları konusuna gelince isterseniz gelin bu hasta gruplarına bir bakalım.

Önce hasta gruplarındaki farklılaşmadan bahsedelim. Hasta gruplarını şöyle sınıflayabiliriz.

1. rAmeliyat olmak istemeyenler. Bu grupta eğer ameliyat kesinlikle önerilmiş ise ben de ameliyat yanlısıyım. Eğer hasta ameliyat olmuyorsa kendi seçimidir. Fakat bunun bir risk olduğunu bilmelidir. İstatistiki olarak  Kalp Damar tıkanıklıkları varsa ortada bir hayati tehlike de olduğunu akılda tutmak gerekir. Bu tip hastaların arttığını görmekteyim.
  2. Bir başka grup Ameliyat olsun mu? Olmasın mı? Karar verilemeyen hastalar bazen damar yapısı bazen de şikayetlerini olmaması ya da az olması yüzünden böyle bir açmaz yaşanıyor.
  3. Balon ve Stent olmuş ama ameliyata gitmek istemeyenler. Önceden balon ya da stent olan ve zaman içinde damar tıkanıklıkları ilerleyen hastaların ameliyat olmak istememeleri böyle bir grup yaratıyor. Bu hastaların da yüksek risk taşıdıklarını söylebilirim.  Çünkü fazla sayıda stent aslında normal damar yapısını diğer bölgelerde bozabiliyor. Hele şikayetleri varsa ameliyat olmaları daha uygun olur.
  4. Anjiyoda balon, stent ya da ameliyata gerek duyulmayan damar darlıkları saptanan hastalar dördüncü gruptur. Yakından takip edilmesi gereken hastalardır.
  5. Ailede Kalp Damar Hastalığı, Yüksek Kolesterol, Şeker Hastalığı ve en önemlisi erken ölüm görülen hastalar riskli grupta yerlarılar. Bu kişileri hasta oalrak nitelemesek bile ileride gelişebilecek komplikasyonlar açısından çok yakından izlenmelidir.
  6. Kalp Damar Hastalıklarından korunmak isteyen toplum üyeleri.

Koruyucu olarak Bitkisel Tedavi tek başına kullanılabilir. Hasta ve damar tıkanıklığı olanlarda ise ilaçlara ile birlikte  ‘’ tamamlayıcı ‘’ olarak kullanılır.

İlaçları tamamen keselim sadece bitkisel ilaçları kullanalım demek bu noktada geçerli değildir. Tartışmalı bir konu olduğunu biliyorum. Bende bu konularda son yıllarda çalışmaya başladım. Derlediğim bilgileri bilimsel süzgeçten geçirerek burada ve YouTube kanalında sizlere sunacağım.

Sağlıcakla kalın.

damar tıkanıklığı kürü, damar tıkanıklığını açan tedavi, damar tıkanıklığını açan bitkisel tedavi, damar açıcı bitkisel ilaçlar, bacak damar tıkanıklığı bitkisel tedavi, damar tıkanıklığı bitkisel tedavi, bitkisel, damar açan tedavi, sağlık videoları, bitkisel serdar akgün, bitkisel tedavi serdar akgün, damar tıkanıklığı kürü, damar açıcı bitkiler nedir, damar açan bitkiler, damar açan gıdalar, damar açıcı besinler, damar açıcı bitkiler, damar açıcı kürler, serdar akgün, kalp