SIK SORULAN SORULAR?

Merhaba,

Bu bölümde önce sık sorulan soruların cevaplarını verelim ,sonrasında siz nereye gideceğinize karar veriniz.

1. VARİS TEŞHİSİ NASIL YAPILIR?

Muayene sırasında damarlar tespit edilir.
Ultrasonografi ile derin ve yüzeyel toplardamar sistemi tetkik edilir.
Bulgular ışığında tedavi seçenekleri değerlendirilerek tedavi planlaması yapılır.

2.VARİS TEDAVİSİ NASIL YAPILIR?

- Eğer derin toplar damarınızda ultrasonografi ile bir sorun saptanmışsa önce ona müdahale edilmelidir. Bu tedavi Endovenöz Ablasyon yöntemidir. Lazer, Radyofrekans ve Yapıştırııc yöntemleri ile kısa sürede sorun hastanede yatamadan ağrısız ve hızlı bir şekilde çözülür.

- Eğer toplar damar sisteminde sorun yoksa küçük çaplı ve kılcal varisleriniz için Köpük Tedavisi, Lazer Tedavisi veya Termokogaulasyon Tedavileri uygulanabilir.

3. TEDAVİ NE KADAR SÜRER?

Kılcal varis tedavisi 5-7 gün aralıklar ile varis yoğunluğu ve dağılımına bağlı olarak 3 seansda tamamlanır.
Venöz yetmezlik de ise lazer, radyofrekans ya da yapıştırıcı ile yapılan işlem günübirlik olarak planlanır. İşlem sonrasında ayağa kalkıp yürüyebilirsiniz

4. DAMARLAR NE KADAR SÜREDE KAYBOLUR?

Tedavi etkisini hemen gösterir. Tamamen kaybolması varis damar çaplarına göre değişir. İyileşme sürecinde kremler ile bu süreç hızlandırılır.

5.TEDAVİ SIRASINDA AĞRI OLUR MU?

Bölgesel soğutma ve analjezik spreyler ile ağrı açısından KORKULDUĞU kadar AĞRI ile karşılaşmazsınız.

6. TEDAVİ MALİYETİ NEDİR?

Her kişide farklı derecelerde varis bulunduğundan bu konuda ancak mayene sonrasında kesin bilgi alabilirsiniz.

İlk seans tedavinizi muayene ücreti ile yapıyoruz. Genelde 3-4 seans ile tedavi tamamlanır.

5.GÜNEŞ VARİSLERİ ARTTIRIR MI?

Güneş sıcaklık artışı ile damarların genişlemesi sonucunda varislerin daha görünür hale gelmesine neden olur.

Bzı kişilerin cildi hassas olduğundan güneşin zararlı etkileri iel kıcal damar çatlaması görülebilir. Bu uzun süre güneş altında kaldığınızda da olabilir.

6. YAZIN VARİS TEDAVİSİ YAPILIR MI?

Evet yapılabilir. Uzun süre güneşlenmedikçe bir sakıncası yoktur. Eğer bir sahil aksanasında yaşıyorsanız ve tüm gün şort ile dolaşıp güneş altında kalıyorsanız yapılmaz.

Ama şehirde yaşıyorsanız bir sakınca yoktur. Gerek duyulursa koruyucu faktörü yüksek kremler kullanabilirsiniz.