KİŞİLİĞİNİZ VE KALP HASTALIĞI

Toplumda hassas insanlar daha çok kalp hastası olurlar diye bilinen bir bilgi vardır. Bu benim sıkça karşılaştığım hasta grubu tanımı desem, yalan söyleme.

Nitekim daha önceden de bildiğimiz kişilik tiplerinde bu tarz insanlar bu risk grubunda yer alıyordu.

Sadece A ve B olan ayırım şimdilerde C ve D eklenerek dörtte çıkmış durumda.

Genelde A ve B tipleri

Yayınlarda evet bazı tiplerde kalp hastalığı sık görülüyor diyenler de var.

Aslında çok fark yok diyenlerde bulunmakta.

Bence çok büyük farklar olmasa da bu konuda söyleneler doğru.

Gelin şimdi kişilik tiplerine bakalım.

A Tipi Kişilik;

- Yerinde duramayan, yüksek enerjili, rekabetçi, haran parlayabilen ve zaman zaman öfkesi düşmanlığa dönüşebilen kişiler. Aceleci ve hızlıdır. Bir şey istedikleri zaman hemen olsun isterler. Bunlara ‘’ patron tipi ‘’ diyenler de var. Böyle bir patronunuz varsa işini zor. Bu tip ne kadar yüksek mevkide olursa olsunlar. Gözlerde hep daha yukardadır. Bu kişilerde özellikle yüksek iş temposu nedeni ile çok çalıştıklarından doktora gitmeyi de zaman kaybı olarak görürler.

- Kendileri olmadıklarında işlerin yürümeyeceğini düşünürler.

- Güçlü görünme kaygısı olduğu düşünülür.

- Bu arkadaşlar da kalp hastalığı az miktarda yüksek olsa da başka bir notada kaybederler. Hayatlarını kaybederler. Yani bir gün aniden tak diye kalp krizi geçirirler ve hayatlarını kaybederler. Yani ‘’ keskin sirke küpüne zarar ‘’.

B Tipi Kişilik

- A tipinin tam tersi yavaş, düşük enerjili, rahat ve hatta tembeldirler.

- Dünya umurlarında değildir. Kolay, kolay hareket geçmezler. Benim böyle bir hastam vardı. Hep anlatırım. Önceden ameliyat kararı verdiğimiz ama ben biraz düşüneyim diye kaçmış bir hasta idi. ‘’ Göğsüm ağrıyor’’ deyince evdekiler ‘’doktora git’’ demişler. O da evden çıkmış bir dolmuşa atlayıp hastaneye gelmiş. Acilde ağrıdan düşüp bayılmış Allahtan kalbi durmamış. Tabi kalp krizi geçirdiği anlaşıldı. Hemen Yoğun Bakıma alındı ve anjiyo oldu.

C Tipi Kişilik

Bu tipteki insanlar genelde duygularını bastıran , çevre ile çatışmadan kaçan illa da nazik ve kibar olacağım diye çalışan insanlardır. Asıl önemli olan kendi dışındakileri memnun etmektir. Eğer bu hedefi gerçekleştirirlerse mutlu olurlar. Ama, mutlulukları çok fazla temele ihtiyaç duyduklarından bitip tükenmeyen bir koşturmaca içindedirler. Bu tür koşturmadan da pek şikayet etmeyen kişilerdir.

D Tipi Kişilik

Deprese kişilik tanımına uygunlardır. Kötümserlerdir. Her şeyi içlerinde yaşarlar ve en kötüsü en yakınlarında bile yardım almazlar. Tüm çatışmalarını ve hayallerini içlerinde yaşadıklarından kalp krizi açısından en tehlikeli gruptur. Buradaki en kritik nokta; bu kişlerin yardım istememesidir.