Bitkisel Tedavi ve Damar Tıkanıklığı, Sarmaşık

Bitkisel tedavi denilince pek aklınıza gelmeyen bir bitkiden bahsedeceğim. Evet, bahçe sarmaşığı. Detaylarına bakalım.

Daha önceki bir videoda damar tıkanıklıklarında bitkisel tedavi adındaki videoma da bakabilirsiniz.

Kalp Damar Hastalıkları en çok ölüme sebep veren hastalıklar. Damar sertliği, kireçlenme ne derseniz diyebilirsiniz.

Günümüzde geçerli olan tedavilerin yanında farklı arayışlarda söz konusudur. Âmâ bunların yerine koymak için değil tamamlayıcı tedavi seçenekleri olarak görmeliyiz. Bunu başta belirtmek istiyorum.

Fakat giderek artan bir hasta grubu ile karşı karşıyayız. Bu grup aslında ikiye ayrılıyor.

1. Aileden gelen ve kişisel risk faktörleri olan bu hastalığın adayları. Bu grubun içine anjiyoda bazı darlıklar saptanmış fakat balon-stent-ya da ameliyatlık olmayanlar.
  2. meliyat olmuş ya da balon stent olmuş ameliyata gitmek istemeyenler

Her iki grubunda sayısı giderek artıyor. O yüzden insanlar değişik alanlara yöneliyor.

Ben hiçbir şeyi hemen reddetmem hemen de kabul etmem o yüzden araştırarak bulduklarımı size sunuyorum. Bu arayışı bilimsel temellere dayandırmak istiyorum elimde geldiğince. Değişik hasat grupları oluşturmak istiyorum.

Bitkisel tedavi örneklerinin kökenleri eski Çin tıbbından gelmektedir.

Son yıllarda bitkisel tedavi konusu gündeme gelince. Çinli araştırmacılar bu tip tedavi konusunda araştırmalar yapmaya başladılar. Hatta bir dergi ile bulgularını yayınlamaya başladılar.

Evidence Based Complementary Alternative Medicine. Kanıta dayalı tamamlayıcı ve Alternatif Tıp dergisi bu derginin adı. Hedef halk arasında kullanılan tedavi yöntemlerini deneysel olarak araştırıp gerçekten işe yarayıp yaramadığını görmek.

Gelelim bitkimize Hedera Helix Bahçe Sarmaşığı.

İçindeki ana madde Hederagenin Çin’de asıl kullanma amacı akciğer hastalıkları, bronşit özellikle çocuklardaki solunum yolu hastalıklarında kullanılıyor.

Sanırım şu anda piyasada bulunmayan Türkiye üretilen Prosban öksürük şurubu da Hedera Helix özünden yapılmıştır.

Hedaragenin etken maddesi ile ülkemizden de astımlı hastalarda bir çalışma yapılmış ve bu bir İran dergisinde de yayınlanmış.

Bizim burada konu ettiğimiz çalışma ise önceden belirttiğim dergide farklı bir konuda yapılmış. Farelerde oluşturulan damar sertliğindeki etkisi araştırılmış.

Damar sertliğinde son yıllarda sadece kolesterol orada da bazı şüpheler olmak ile birlikte iltihabi reaksiyon da sorumlu tutulmaktadır. Kolesterol ilaçları da sadece kolesterolü düşürmek yönünde etkisinin yanında bu iltihabi reaksiyon üzerinde de etkisi olduğu bilinmektedir.

Çalışmada Hedaragenin ve Lipitor adlı kolesterol ilacı ile karşılaştırma yapılmış. Sol üstte normal bir damar yapısı (mikroskobik) görüntü, hemen sağ üstte ise geliştirilen ateresklerotik plak, sol altta ise Lipitor ilacının ve sağ altta ise Hedaragenin plak üzerinde yaptığı etkiyi görmektesiniz.

Etki net olarak görülmekte hem lipitor hem de hederagenin geliştirilen aterosklerotik plak geriletilmiş.

Burada etkinin damar sertliğinin gelişiminde etkili olan iltahabi reaksiyonda  koruyucu olan Nitrik Oksidi arttırdığı ve sorumlu olan maddeleri azalttığı tespit edilmiş.

Hedaregenin alkolik karaciğerde ve bazı kanserlerde de çalışmalar konu olmaya başladı.

Bu sarmaşık ekstresini nereden buluruz şimdi ona bakıyorum.

Çin’den falan bir yerden belki bulabiliriz.

Videoyu YouTube’da Prof.Dr.Serdar Akgün kanalında bulabilirsiniz.

Teşekkürler.